Battalion 1944 - Förbeställ spelet via HeX

49 posts / 0 new
Last post

Idag fick vi veta att Bulkhead Interactive håller på att utveckla en titel de kallar Battalion 1944. Ett spel som ska ha hjärtat som Medal of Honor och Call of Duty hade i början och som HeXagon e-Sports bildades ur!
De kommer att köra via Kickstarter för att finansiera delar av utvecklingen och vi är flera i HeX som är intresserade av att backa detta. HeX kommer försöka samla minst 10 st som är intresserade av att backa detta och få med vårat namn i spelets backerlista.

Official Announcement Trailer:

Det mesta man vill veta finns på deras kickstarter sida.
https://www.kickstarter.com/projects/bulkheadinteractive/battalion-1944-...

Vårat mål är som sagt att samla 10 st HeXare som är redo att gå in som backare och att vi då införskaffar Platoon 10 pack.
Det kommer att kosta totalt £360 och detta delar vi ju då på 10 spelare. £36 per spelare alltså.
Vi får följande för detta:
- 10x Closed Alpha Access
- 10x Closed Beta Access
- 10x Steam Early Access
- 10x Standard Steam key (Full game)
- 10x In-Game Founder Medals & Forum Tag
- Your Platoon name in the Battalion 1944 credits and our digital wall of fame
- 10x Original Battalion 1944 Digital Soundtrack

Det blir först till kvarn för att vara med på denna Platoon 10 pack. Är det fler som är intresserade så kan man skramla till en Platoon 10 pack till alternativt en mindre 5 pack. Dock blir priset £40 per person vid 5 pack.
De 10 första som kommenterar denna artikel och är intresserade av att backa hamnar på listan. När den är full går vi vidare och förbeställer. Betalning sker vid beställningstillfället.

Soldiers, ready up and secure your battlefield gear! :)

Backare till första Platoon 10 pack: (beställt 2016-02-03)
1. krukan6
2. Nahoy
3. hrkn
4. crrrazydog
5. Exxzoo
6. Kroxs
7. Pansar
8. FrAim
9. Cainight
10. Nirre

Backare till andra Platoon 10 pack: (Denna lista stämmer ej 2017-04-29) Fritte sägs vara "gruppledare" och att det ska ha beställts en 5pack vara 2 slots är lediga.
1.
2. Gizzmokwak
3. Ulgwar
4. Ljungan
5. Fritte
6. Scyther
7. Abekatt
8. Tyson
9.
10.

Länkar till utvecklarnas sociala medier:

Jag är första backare!

Jo men jag är på :)

Amen!

On!

Jag är på

Skriv upp mig jag vill gärna hjälpa till att få detta spelet till världen =)

Krukan, var det inte 360 Pund?
Typ 1100 kr skillnad :)

Skriv upp mig!

Backar som faan

Lätt!!!

Ja är på

Crrrazydog wrote:

Krukan, var det inte 360 Pund?
Typ 1100 kr skillnad :)

Tack Crrrazy! Såg inte det var pund. :( Är det någon som drar sig ur på grund av detta?

Då har vi fyllt en 10 pack. Gick snabbt. Har lagt upp en ny lista för ytterliggare ett 10 pack. Får vi inte ihop folk till detta finns ju 5 pack att införskaffa också.

Jag är på.

Jag bokar också :)

Må ju säga att jag tycker det är coolt att HeXagon e-Sports är den första organisation som backar spelet med en Platoon 10 pack. Namnet kommer att komma i deras digital hall of fame och credits. :)

Stöd utvecklarna så att spelet hamnar på Steam. Rösta YES!

.

Kickstartern har nu gått i mål. Målet var att samla £100.000 och det är klart efter bara ca 3 dygn. Ska bli spännande att se vad som händer nu.

Skriver här nu då eftersom hemsidan var nere förut ;)

vilken valuta converterare ska vi använda? hur mycke ska vi skicka och vart ska vi skicka det!

Jag är på :) Vart ska pengarna?

FrAim wrote:

vilken valuta converterare ska vi använda? hur mycke ska vi skicka och vart ska vi skicka det!

Borde väl vara så att Krukan ser vad som dras från kontot, sen sätter vi över pengarna till Krukan samma dag?
Banken använder väl sin "egna" växelkurs?

Crrrazydog wrote:
FrAim wrote:

Borde väl vara så att Krukan ser vad som dras från kontot, sen sätter vi över pengarna till Krukan samma dag?
Banken använder väl sin "egna" växelkurs?

Helt korrekt. Så det är bara att börja hamstra pengar för snabbt ska det gå sen.

Om man tror de kommer gå på säg 473 kr kan man ju skicka över säg 450 kr till krukan, så att han inte behöver lägga ut att själv. Så får man räkna ut sedan att alla ska skicka det som saknades när de dragit pengarna.

Den 3 mars är kickstartern över och då kommer jag bli debiterad £360. Jag räknar med att alla är redo att överföra summan jag skriver ut här samma dag. Önskvärt om alla kan göra det via Swish till mitt mobilnr som ni alla redan bör han.

För er som är med i andra 10packen kanske ska satsa på att rekrytera en till för att åtminstone kunna backa en 5pack? Alternativen är annars att backa individuellt eller inte alls.

Jag är lätt på!! jag tar sista platsen i 5packen!

Då var en 5 pack fylld också. Är ingen panik än då det går ut 3 mars.

Får vi ihop 4 till så är jag med så de blir en till 10 pack

För att finna 4 till så måste de lobbas lite tror jag.

Jag kan ställa upp för att fylla 5an till 10

3 kvar. Det rullar på nu!

Inga mer som ska med i detta nu? 3 slots kvar i andra 10packen. Nirre, tar du tag i detta som är Nr1 i listan på andra 10packen.

Ni i grupp 1. Swisha mig 428kr omgående som enligt en valutaomräknare (valuta.se) är £36. Jag/ni swishar mellanskillnaden på vad som dras från mitt konto. Återkommer med det när pengarna dragits. Nu är det bara en lååååång väntan på release :|

Cainight / betalt

Jag är på!

hrkn / betalt

2 slots kvar till andra 10 packen, ingen mer som vill hänga på??

hrkn heter jag på batallionforumet... vill ha min titel där krukis! :)

Winter update!

hrkn, forum patch är inte klart än.

BAM! May 2017 is coming right up. You guys still hyped for Battalion?

As hell! Hope it delivers!

GE MIG FÖR FAN!

Im sorry but Im not. But I hope it will deliver.

I hope it delivers!

Weapon crates?
So now its gonna be a pay-to-win-game?!?

If I got it right, the weapon crates were only for skins and so on. But I can be wrong here.

Scyther wrote:

If I got it right, the weapon crates were only for skins and so on. But I can be wrong here.

No, you are correct.

Here is a post by Bulkheads Community Manager BigTuna.
We get our forum tags and closed alpha access on 24 May 2017.

-------------------------------------
Hey Guys!

So Today is the day that we are sending out our Kickstarter Surveys!

Today, all Kickstarter backers that bought into a tier will receive an email to the email address they signed up to Kickstarter with. These emails will contain a survey with all the relevant information we need to know about you in order to get your rewards sent out to you.

If you get any information wrong then you may not get your rewards, so make sure you take your time and fill it out correctly! Not all rewards will come at the same time some may arrive at a later date.

Alpha Backers

Closed Alpha Keys will be sent out 24th and be activated on the 26th May.

For those of you that purchased the Closed Alpha through our Humble Bundle Pre-Order store. You won’t receive any surveys. You will simply receive your code to the email address that you used to purchase it. You’ll receive your codes in the run up to the May 26th Alpha Launch date.

If you are a Kickstarter Backer that purchased a pack which grants you entry into Battalion 1944’s Alpha then you’ll receive an invite to our Closed Alpha Discord. Here you’ll be able to discuss the game with other Alpha Backers as well as report bugs / discuss bugs with the developers.

Over the next month in the run up to the Alpha launch you will be added to our Private “Closed Alpha Forum Page”, this will allow you take part in similar activities as in the Closed Alpha Discord but in a more structured and controlled environment.

Extra Info

The ONLY rewards that are being sent on the 24th May are the Closed Alpha keys and forum tags. Keys for Battalion 1944’s other Pre-Release stages (e.g. Closed Beta and Early Access) will be sent out at a date that is closer to the launch of that specific stage.

All physical rewards will come at a later date.

Summary of dates:

April 28th (today): Kickstarter Surveys sent out
May 24th: Closed Alpha Keys sent out
May 26th: Closed Alpha Weekend play-tests begin.

A full schedule and detailed breakdown of the Closed Alpha weekends will be released soon.

Thanks a lot for all your patience and make sure to fill out your surveys as soon as possible!
Tuna and the Bulkhead Interactive Team

Nu har jag skickat ut closed alpha nycklar till alla i min grupp. Jag skicka via PM på sidan här. Sen kan jag informera er om att ni fått era taggar på forumet också. Kickstarter Founder :)

Här kan ni läsa mer om vad som gäller:
---------------------------------------------------------------
http://battaliongame.com/news/closed-alpha-01-weekend-breakdown

Gött! Nerladdning på gång! Det här ska bli sköj! :)